Brev:
Er han sulten eller lækkersulten?
25. marts 2010
Alder:
21 mdr.
Er han sulten eller lækkersulten?
Hej Helen.
Jeg er begyndt at undre mig lidt over Valdemars madvaner.
Han har aldrig været den store grovæder, og vejer i en alder af 21 mdr lige knap 10 kg.
Han siger selv fra under måltiderne og det respektere vi.. vi spiser forholdsvis varieret mad og der er altid grøntsager til aftensmad og rugbrød til frokost.
Nu er han bare begyndt på, især om eftermiddagen, pludselig at han vil have en kiks eller lign. Ved egentligt ikke hvor han får det fra, for det har vi sjældent tilbudt ham.
Problemet er at jeg ikke kan finde ud af om han er sulten eller lækkersulten.. Jeg har prøvet at tilbyde rugbrød i stedet for, men det afviser ham. Han vil bare have den kiks.
Det kan både komme hvis vi står i køkkenet, men også hvis han bare sidder og leger og lign.
Jeg vil selv være ked af at afvise ham, hvis han er sulten, men synes absolut heller ikke at han skal gå og spise sig mæt i kiks, så han ikke kan spise aftensmad.
Ser frem til dit svar.
Hilsen Maibrit